۱۳۹۳ دی ۱۲, جمعه

جعفر عظیم زاده برای محاکمه به دادگاه انقلاب احضار شد




جعفر عظیمزاده از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و از هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران جهت محاکمه به دادگاه انقلاب خیابان معلم احضار شد. بر اساس این احضاریه کتبی این فعال کارگری میباید صبح دهم اسفند ماه سالجاری در این شعبه دادگاه انقلاب حاضر شود.

به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران؛ این فعال کارگری پیشتر در روز دهم آبانماه به شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اوین احضار و با اتهامات اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم برضد امنیت داخلی، خارجی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی مورد بازپرسی قرار گرفته بود.

این اتهامات واهی و سنگین در حالی به جعفر عظیمزاده وارد شده است که وی از سال ۱٣۹۱ به همراه دیگر همکارانش در جمع هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران برای افزایش حداقل مزد در جمع آوری امضا و تجمعات اعتراضی و جلسات مربوط به آن در وزارت کار شرکت داشت و بدنبال بیتوجهی وزارت کار به این خواست بر حق و تلاش هماهنگ کنندگان این طومار برای برگزاری تجمع اعتراضی در محل وزارت کار در ساعت ۱ بامداد دهم اردیبهشت ماه در منزل خود بازداشت و به مدت ۴۶ روز در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس شد.

مامورین امنیتی هنگام دستگیری جعفر عظیمزاده کلیه اوراق شناسائی وی را ضبط و بطور غیر قانونی در مدت نزدیک به هفت ماهی که از آزادی وی میگذرد از عودت آنها خودداری و از این طریق شرایط سختی را در زندگی روزمره بر وی تحمیل و سعی بر اعمال فشار بر او کردهاند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر