۱۳۹۳ بهمن ۱۰, جمعه

تجمع حاميان زنداني عقيدتي «محمد علي طاهري» روبروی دفتر حقوق بشر سازمان ملل درایران و کانون وکلا



حاميان زنداني عقيدتي محمد علي طاهري» (عرفان حلقه) براي اطلاع از سلامتي و وضعيت نامعلوم وي روز سهشنبه ۷ آبان، ساعت ۱۲ ظهر روبروی دفترحقوق بشر سازمان ملل متحد قصد برگزاري يك تجمع اعتراضي را داشتند كه با دخالت نیروی انتظامی با اخلال مواجه شد و شرکت کنندگان به ناچار به سوی کانون وکلا رفته و تجمع اعتراضي خود را در اين محل برگزار كردند. 
در رابطه با برگزاري اين تجمع اعتراضي در شبكه هاي اجتماعي و فضاي مجازي اطلاع رسانی شده بود، و اين موضوع توجه ارگانهاي امنيتي و سركوب رژيم را به خود جلب نمود براي جلوگيري از اين تجمع اعتراضي یش از۲۰ ماشین ون و دهها نفراز ماموران نیروی انتظامی از یکساعت قبل در مقابل دفتر حقوق بشر سازمان ملل مستقر شده بودند تا به محض رسیدن هریک از تجمع کنندگان، آنها را با تهدید و ارعاب از محل دور کنند.
«الهام»، یکی از شرکت کنندگان درتظاهرات روز سهشنبه به خبرنگار«سحام» گفت: امروز ١٣٩٣/١١/٠٧ ساعت ١٢ طبق قرارقبلی به خیابان اسفندیار محل سازمان حقوق بشر برای تجمع درجهت اطلاع از وضعیت محمدعلی طاهری که به مدت ۶٠ روزنامشخص است، جمع شدیم … ابتدا و انتهای خیابان اسفندیار توسط نیروهای امنیتی بسته شده و حتی به عابران گفته میشد که بهدلیل مسائل امنیتی تردد دراین خیابان ممنوع میباشد. به محض رسیدن به ابتدای خیابان اسفندیارنبش خیابان ولیعصر با تعدادی از دوستان مجموعه مواجه شدیم که توسط نیروهای امنیتی با خشونت پراکنده شده بودند. به دنبال ورود افراد به خیابان ولیعصر یکی از افراد امنیتی شروع به فحاشی کرد و به یکی از آقایان لگد زد. بعد سمت من برگشت گفت: «سریعتر ازاین محل متفرق شوید… اگر دوباره شما را اینجا ببینیم دستگیر میشوید.»
پس از حضور افراد معترض درمقابل کانون وکلا، بیانیه ای در رابطه با دلیل این تجمع و خواسته آنها بین افراد حاضر توزیع شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر