۱۳۹۳ دی ۱۷, چهارشنبه

اوضاع جسمانی «سیدحسین کاظمینی بروجردی» نگران کننده توصیف شده است



اوضاع جسمانی «سیدحسین کاظمینی بروجردی» نگران کننده توصیف شده است.

به نقل از سحام؛ صبح روزشنبه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۳خانواده این زندانی عقیدتی به زندان اوین مراجعه کردند تا از آخرین وضعیت وی مطلع شوند، اما آقای کاظمینی بروجردی را در وضعیت نگران کنندهای مشاهده کردند؛ درحالیکه وی قادر به راه رفتن نبوده و با کمک دو نفر از زندانیان به محل ملاقات آورده شده است.

«سیدحسین کاظمینی بروجردی»، زندانی عقیدتی است که درحال سپری کردن نهمین سال ازمحکومیت یازده ساله خویش است. وی منتقد شیوه حکومتی آقای علی خامنهای رهبر جمهوری اسلامی است و «اسلام سیاسی» را روش مناسبی برای حکومتداری و اداره جامعه ایران نمیداند.

«کاظمینی بروجردی» به علت شرایط نامناسب زندان و شکنجههایی که متحمل شده، به بیماریها وعوارض ناشی از آنها ازجمله ناراحتیهای قلبی، تنفسی و کلیوی مبتلا گشته است.

براساس گزارشها، در روز۲۸ آذرماه ۱۳۹۳، وی دچار شوک عصبی شده که طی مراجعه به بهداری زندان اوین، «قند خون» وی، در مرز خطر تشخیص داده شده است. به دلیل سیاه شدن انگشت پای این زندانی سیاسی-عقیدتی، بیم آن میرود که وی دچارعارضه «قانقاریا» شده باشد. با اینحال هنوز روند درمانی خاص و جدیای برای درمان بیماریهای آقای بروجردی آغاز نشده است.

براساس اخباررسیده به سحام، هم بندیهای آقای بروجردی دراثرمشاهده وضعیت حاد وی، با دادگاه ویژه روحانیت تماس گرفته و خواستار رسیدگی به وضعیت این زندانی عقدیتی شدهاند، اما پاسخ مسئولین این دادگاه به درخواستهای حقوق بشری، توهین و افترا و تهدید این زندانیان بوده است.

خانواده آقای بروجردی با ابرازنگرانی عمیق از وضعیت وی، ازتمامی مسئولین و نهادهایی که مسئولیت دفاع از قربانیان خشونت و محروم از درمان را درجهان برعهده دارند، خواستهاند تا شرایط دیدار فوری یک پزشک متعهد و مستقل را با آقای بروجردی در زندان فراهم آورند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر