۱۳۹۳ دی ۱۹, جمعه

ایران رتبه هفتم در گزارش لیست سالانه «جفا بر مسیحیان ۲۰۱۴»




گزارش سال ۲۰۱۴ از وضعیت مسیحیان در ۵۰ کشور نشان میدهد که ۱۰۰ میلیون مسیحی به دلیل اعتقادات دینی خود تحت فشار و آزار قرار دارند. جمهوری اسلامی در میان ده کشور نخست فهرست، در مقام «هفتم» قراردارد.

روز سهشنبه ۱۶ دی فهرستی از ۵۰ کشور جهان را منتشر کرد که در آنها مسیحیان مورد آزار و تبعیض و پیگرد قرارمیگیرند. این فهرست جمعبندی گزارشها و شواهدی است که از اول نوامبر ۲۰۱۳ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۴ دستهبندی و مستند شدهاند.

نام جمهوری اسلامی ایران در ده کشور صدر این فهرست به چشم میخورد. کره شمالی در مقام اول جدول قرار دارد و سومالی، عراق، سوریه، افغانستان، سودان، ایران، پاکستان، اریتره و نیجریه در مقامهای دوم تا دهم جای گرفتهاند. وضعیت مسیحیان ایران از مسیحیان پاکستان نیز بدتر گزارش شده است.

به گفته خبرگزاری آلمان، کره شمالی از سال ۲۰۰۲ همواره در راس فهرست «درهای باز» بوده است.

در گزارش «درهای باز» آمده که اسلامگرایی و گسترش فعالیت گروههای افراطی در نقاط مختلف جهان، با تشدید آزار و سرکوب اقلیتهای دینی و مسیحیان همراه بوده است. در ۴۰ کشور از ۵۰ کشوری که مورد بررسی قرار گرفتهاند، تندروهای اسلامگرا حضور فعال دارند.

ایران که در گزارش پیشین این سازمان در سال ۲۰۱۳، در مقام نهم قرار داشت، با دو پله تنزل در رده هفتم قرار گرفته است. در این کشور نوکیشان مسیحی مورد پیگرد قرارمیگیرند و به عنوان بازگشت از دین، زندانی و تهدید به اعدام میشوند.

آمار دقیقی از تعداد مسیحیان ایران وجود ندارد اما گفته میشود شمار آنها کمتر از یک درصد جمعیت ۷۸ میلیونی این کشور برآورد میشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر