۱۳۹۳ دی ۳۰, سه‌شنبه

موج بازداشت های فعالان حقوق زنان، توسط اطلاعات سپاه رژیم در راستای جلوگیری از اعتراض به اسیدپاشی های اخیر




اطلاعات سپاه پاسداران رژیم روز دوشنبه، تعدادی از فعالان حقوق زنان را در تهران بازداشت کرد. به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران،اطلاعات سپاه پاسداران رژیم همچنین تعدادی دیگر از فعالان این حوزه را احضار یا تهدید نموده است.گفته میشود این برخوردها جهت ممانعت از برگزاری برنامههای اعتراضی فعالان این حوزه در ارتباط با اسیدپاشیهای اخیر است.
زهرا خندان، روزنامه نگار و فعال سابق دانشجویی دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکنیک تهران) و سها مرتضایی دیگر فعال این حوزه از جمله این بازداشت شدگان هستند که ظهر دوشنبه در منزلهای مسکونی خود در تهران بازداشت شدند.
زهرا خندان که سابقه کار در خبرگزاری حکومتی کار ایران (ایلنا) و روزنامه حکومتی اعتماد را داردروز دوشنبه با مراجعه ماموران امنیتی به منزلش بازداشت شده است و تا کنون از محل بازداشت او خبری در دست نیست. ماموران امنیتی در تماس با پدر این روزنامه نگار، وی را از بازداشت فرزند خود مطلع کردهاند. همچنین ظهر روز دوشنبه ۲۹دی ماه ماموران امنیتی با مراجعه به منزل خانم سها مرتضایی این فعال دانشجویی را نیز بازداشت کردند. سها مرتضایی فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی امیر کبیر است که سابقه یک ترم محرومیت از تحصیل در این دانشگاه را نیز دارد.
گفته میشود بازداشتهای دیگری نیز از فعالان زنان در روز دوشنبه صورت گرفته است.
فعالان حوزه حقوق زنان بر این باور هستند که با توجه به احضار و تهدید تلفنی چند فعال دیگر در همین روز، احتمال میرود این بازداشتها در راستای برخورد با فعالین حقوق زنان برای ممانعت از برگزاری تجمعات احتمالی در اعتراض به اسیدپاشی باشد.
لازم به یادآوری است مهدیه گلرو، دیگر فعالان حقوق زنان که در تجمعات اعتراضی علیه اسیدپاشیها شرکت جسته بود، کماکان بلاتکلیف در بازداشت به سر میبرد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر