۱۳۹۳ بهمن ۳, جمعه

بازگشت مجدد والی درودی، زندانی سیاسی کرد به زندان یزد




به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز پنجشنبه دوم بهمنماه، والی درودی زندانی سیاسی اهل روستای "چروسانه" از توابع شهرستان کامیاران که به حبس ابد محکوم شده، پس از اتمام دوران مرخصی به زندان بازگشت.
والی درودی زندانی سیاسی کرد، محکوم به حبس ابد، برای اولین بار با تودیع وثیقه ٢٠٠ میلیون تومانی توانست به مدت ٨ روز به مرخصی آمده و با استقبال گرم شهروندان کرد کامیاران روبرو شود.
یکی از بستگان این زندانی سیاسی درباره بازگشت مجدد والی درودی در نامه ای به کُردپا نوشت: "دیگه زندگیش رفته، بهترین سالهایه یه انسان، اگه الانم آزاد بشه براش ارزش نداره چون نه کاری بلده نه اصلاً مثل ما بلده زندگی کنه نه حال تو مردم داره نه جمع احساس کمبود و تنهای میکنه متاسفانه ما هم با او راحت نیستم."
این زندانی سیاسی پس از اتمام دوران مرخصی خود مجددا به زندان یزد بازگشت که حدود ٩٨٠ کیلومتر با شهر کامیاران فاصله دارد.
وی بهمراه سه زندانی دیگر کُرد به نامهای محمد مرادی، عمر امامی و علی صالحی در سال ١٣٧٥ از سوی نهادهای امنیتی رژیم در استان کرمانشاه بازداشت و از آن هنگام تا کنون در زندانهای ایران در حبس بسر میبرد.
پیشتر، حاتم جهانگیری همبندی این ٤ زندانی سیاسی به خبرنگار کُردپا اعلام کرده بود: "پس از اینکه والی درودی از سوی دادگاه رژیم در کرمانشاه به زندان ابد محکوم گردید بنا به درخواست آقای درودی، از همسرش جدا شد."
والی درودی پس از بازداشت، ١٠ سال را در زندان دیزلآباد و ٨ سال دیگر را در زندان یزد بسر برده است.
این زندانی سیاسی کُرد در دهههای آغاز انقلاب ٥٧ مدتی را نیز در زندان محبوس و سال ٧٢ پس از ٣ سال حبس در سنندج از زندان آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر