۱۳۹۳ بهمن ۷, سه‌شنبه

حکم ۱۳۳ سال زندان ۸ فعال فیسبوکی تایید شد




مجموع 133 سال حکم زندان برای کاربران فیسبوکی به اتهام توهین به مقدسات و کارگزاران نظام 
طی روزهای گذشته دیوان عالی رژیم محکومیت مسعود سیدطالبی، فریبرز کاردارفر، امین اکرمیپور، امیر گلستانی، مسعود قاسم خانی، مهدی ری شهری، رویا صابرینژاد نوبخت و نغمه شاهسوندی را به تایید رساند.این 8 فعال فیسبوکی به تایید دیوان عالی رژیم حکمی با مجموع 133 زندان برایشان صادر شده است.
این افراد هموطنان عادیای هستند که بهدلیل توهین به مقدسات و کارگزاران نظام در فیسبوک بازداشت و محکوم شدهاند. مسنترین متهم این پرونده یک زن ۴۲ ساله و جوانترین یک مرد ۲۱ ساله است.
در این حکم جدید دیوان رژیم ابهامات زیادی وجود دارد و تجمیع پروندههای محکومین مورد قبول واقع نشده و در نهایت مشخص نشده هرکدام از محکومین چه میزان زندان را باید تحمل نمایند!
یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر فعالان حقوق بشر در ایران گفت: "طبق حکم دیوان تعیین مدت قطعی مجازات طبق ماده ۱۳۴ به قاضی اجرای احکام سپرده شده است که این امر خلاف قانون است."
گفتنی است، مسعود سیدطالبی ابتدا در شعبه بدوی (شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب رژیم) به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود که پس از چند ماه اتهام توهین به مقدسات نیز به آن اضافه شد و حکم در همان شعبه بدوی به ۲۰ سال افزایش یافت.
اتهامی که این افراد به خاطر آن محکوم شده اند «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به سران قوا و توهین به اشخاص» عنوان شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر