۱۳۹۶ تیر ۱۵, پنجشنبه

جعفر اقدامی به زندان رجایی شهر بازگشت


 جعفر (شاهین) اقدامی زندانی سیاسی و امنیتی سالن ۱۲ زندان رجاییشهر کرج که در خردادماه سال جاری به مرخصی اعزام شده بود، روز گذشته با عدم تمدید مرخصی به زندان بازگشت.

 جعفر اقدامی زندانیان سیاسی که یکشنبه ۷ خردادماه ۱۳۹۶ به مرخصی اعزام شده بود، روز گذشته، ۱۴ تیرماه به زندان رجایی شهر بازگشت.

این زندانی سیاسی آخرین بار، ۸ شهریور ماه ۱۳۸۷، در حالی که تنها چهار ماه از آزادی اش می گذاشت، پس از شرکت در مراسم سالگرد قربانیان دهه شصت در خاوران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، سپس از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به پنج سال زندان محکوم شد که در پی اعتراض دادستانی، این حکم در مرحله ی تجدیدنظر به ده سال افزایش یافت.

آقای اقدامی پس از حدود دو سال تحمل حبس از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

شاهین (جعفر) اقدامی پیش از این نیز در سال های ۱۳۷۸ و ۱۳۸۰ بازداشت و محکوم به حبس شده بود؛ وی در تیرماه ۱۳۷۸، همزمان با اعتراضات کوی دانشگاه، از سوی نیروهایی در پوشش لباس شخصی دستگیر و به زیرزمین ساختمان ژاندارمری الغدیر (نام قدیم مرکز) منتقل شد و پس از یک ماه با تودیع وثیقه آزاد شد. آقای اقدامی همچنین در سال ۱۳۸۰ نیز به دلیل فعالیت هایش از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد و با پایان دوران حبس در اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ آزاد شد.

این زندانی سیاسی هم اینک، در هشتمین سال حبس خود در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر