۱۳۹۶ تیر ۱۳, سه‌شنبه

حامد الله وردی‌پور به دادگاه انقلاب اهر احضار شد


 بر اساس ابلاغیه دریافتی، حامد الله وردیپور فعال ترک (آذری) جهت رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه خود باید در دادگاه انقلاب اهر حاضر شود.

حامد الله وردیپور جهت رسیدگی به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”، از سوی دادگاه انقلاب اهر احضار شد.

حامد الله وردیپور طبق ابلاغیه، باید ۱۷ مردادماه ۱۳۹۶، جهت رسیدگی به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” در ساختمان دادگستری و دادسرای اهر حضور یابد.

اسفندماه ۱۳۹۵، جلسه رسیدگی به اتهامات حامد الله وردیپور که تلفنی به دادسرای اهر احضار شده بود صبح روز سهشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ در دادگاه انقلاب همین شهر و به ریاست قاضی شهبازی برگزار شد؛ در این جلسه علاوه بر “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور”، اتهام “تبلیغ علیه نظام از طریق پخش بیانیه” در دادگاه مذکور به اتهام قبلی وی اضافه شد.

حامد الله وردیپور اهل نقده واقع در آذربایجان غربی، دانش آموخته رشته تورکولوژی و دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد تبریز، در ۱٨ آبان ۱۳۹۴ به همراه ۳۰ تن دیگر به خاطر شرکت در اعتراضات خیابانی ۱٨ آبان ۱۳۹۴ در شهر اهر بازداشت و پس از شش روز بازداشت موقت در زندان اهر به قید کفالت آزاد شد.

اعتراضاتی که همزمان در چندین شهر نسبت به توهین آمیز بودن برنامه فتیله صورت گرفته بود. اجتماع و تبانی بر علیه امنیت داخلی، اتهامی هست که آن زمان اکثر بازداشتشدگان این اعتراض از جمله الله وردیپور با آن تفهیم اتهام شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر