۱۳۹۶ تیر ۱۹, دوشنبه

آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدعلی طاهری برگزار شد


 روز جاری، آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات محمدعلی طاهری که بیش از ۶ سال است در سلول های انفرادی زندان اوین نگهداری می شود، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده، برگزار شد. آقای طاهری برای سومین بار به “فساد فی الارض” متهم شده است که در صورت محکومیت میتواند وی را در معرض حکم اعدام قرار دهد.

روز جاری، دوشنبه ۱۹ تیرماه ۱۳۹۶، جلسه رسیدگی به اتهامات محمدعلی طاهری، تحت تدابیر امنیتی و به صورت غیرعلنی، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

اتهام این زندانی سیاسی، در این دادگاه افساد فی الارض عنوان شده است.

در این جلسه که به صورت غیرعلنی برگزار شد، بازجوی پرونده، آقای رحیمی و عوامل قرارگاه ثارالله به صورت گروهی در دادگاه حضور داشتند”.

این منبع ادامه داد: “در این جلسه، محمدعلی طاهری به دفاع از خود پرداخت و لایحه دفاعیه مکتوب خود را تحت عنوان “دفاعیات و توضیحات محمدعلی طاهری در پاسخ به کیفرخواست کذب و موهومی” تقدیم دادگاه کرد. همچنین وکلای آقای طاهری در دفاع از موکل خود، آخرین لایحه دفاعیه خود را با بیش از “۱۰هزار صفحه” مستندات ومدارک به دادگاه ارائه نمودند”.

در همین رابطه چهارشنبه، ۱۴ تیرماه سال جاری، سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای، از احتمال صدور مجدد حکم اعدام، برای محمدعلی طاهری که بیش از ۶ سال است که در سلول های انفرادی زندان اوین نگهداری می شود و به “افساد فی الارض” متهم شده است، خبر داد. این سازمان از مقامات ایرانی خواستار تحقیقات بی طرف و مستقل در مورد وضعیت این زندانی عقیدتی و ممنوعیت شکنجه و بدرفتاری با وی و همچنین خواهان آزادی بی قید و شرط این زندانی عقیدتی شد.

محمدعلی طاهری (۱ فروردین ۱۳۳۵ -کرمانشاه )، بنیانگذار طب مکمل ایرانی، فرادرمانی، سایمنتولوژی و نظریهٔ پیوند شعوری است که بنام مؤسسه فرهنگی هنری عرفان حلقه در دهه ۱۳۸۰به ثبت رسیده است.

طاهری در بهمن ۱۳۹۰ بر اساس چند اتهام مختلف از جمله توهین به مقدسات و بیان مطالبی که هیچ گونه تخصصی در آنها نداشته و ادعای الهام و دریافت آگاهی و ارائه این دریافتها به دیگران مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان، با توجه به اینکه هیچ فردی حق ندارد بدواً نظریات خود را روی انسان آزمایش کند، به اتهام تحصیل مال نامشروع و پخش غیرقانونی آثار سمعی و بصری و به علت لمس دست بیماران مؤنث بدون اینکه دارای مجوز طبابت باشد، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

محکومیت این زندانی عقیدتی، از بابت حبس دی ماه ۱۳۹۵، به پایان رسید. از طرفی دیگر او بار دیگر به اتهام ” افساد فی الارض” در سال ۱۳۹۴ به اعدام محکوم شد که این حکم نیز در سال ۱۳۹۵ نقض شد.

این زندانی پس از اتمام دوران محکومیت ۵ ساله خود از زندان آزاد نشد و مجددا با اتهام ” افساد فی الارض” به دلیل فعالیت های مشابهی که پیشتر در سال ۱۳۹۰ بابت آنها، محکوم شده بود، متهم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر