۱۳۹۶ تیر ۱۰, شنبه

امید دباغچی مکری در سومین سال حبس از مرخصی محروم است


 امید دباغچی مکری شهروند مهابادی در سومین سال حبس در زندان مهاباد همچنان از حق مرخصی محروم است. آقای مکری از جمله مشارکت کنندگان در اعتراضات مهاباد نسبت به مرگ مشکوک «فریناز خسروانی» در مقابل هتل «تارا»ی این شهر بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، امید دباغچی مُکری مهندس کامپیوتر در روز جمعه ١٧ اردیبهشتماه ۱۳۹۴ خورشیدی، همزمان با اعتراضات مردمی مهاباد نسبت به مرگ مشکوک «فریناز خسروانی» در مقابل هتل «تارا»، از سوی ماموران امنیتی ادارهی اطلاعات این شهرستان در منزل شخصیاش بازداشت گردید.

یک منبع مطلع نزدیک به خانوادهی امید دباغچی مُکری گفت: “وی بعد از طی مراحل بازجویی در بازداشتگاه ادارهی اطلاعات مهاباد، در اوایل تیرماه ۱۳۹۴ از سوی دادگاه انقلاب به اتهام «ارتباط با احزاب کُردی» با حضور کارشناس پرونده تفهیم اتهام شده و تحت همین عنوان هم به ۴ سال حبس محکوم شد. او بعد از طی مراحل دادرسی از بازداشتگاه ادارهی اطلاعات این شهرستان مستقیما به زندان این شهر منتقل شده است. از آن زمان تاکنون وی از حق استفاده مرخصی محروم مانده است”.

ماموران لباس شخصی وزارت اطلاعات مستقر در مهاباد، ساعت ۴ صبح روز جمعه ١٧ اردیبهشتماه ۱۳۹۴، با شکستن شیشه درب منزل، درب را باز نموده و وارد منزل او شده و پس از تفتیش و بازرسی، دو عدد لپتاپ، کامپیوتر و موبایل وی را با خود بردند. او متولد روز نهم آذرماه سال ۱۳۶۱ از اهالی منطقهی «باغ سیسه» در خیابان «استاد قاضی» مهاباد است.

ماموران در زمان بازداشت، خانوادهی امید دباغچی مُکری را مورد ضرب و شتم قرار دادند و چندین بار برادر وی به نام شیرکوه دباغچی مُکری را هم به اداره اطلاعات احضار کرده و مورد بازجویی قرار دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر