۱۳۹۶ تیر ۱۹, دوشنبه

نماینده مجلس: بازجو وکیل مدیران تلگرامی را نمی‌پذیرد


 محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس نسبت به عدم پذیرش وکلای معرفی شده برای مدیران کانالهای تلگرامی حامی دولت ازسوی بازجویان پرونده اخطار داد.

 محمود صادقی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری به وزیر دادگستری با استناد به ماده ۳۵ قانون اساسی گفت: “بهموجب اصل ۳۵ قانون اساسی در همه دادگاهها طرفین دعوا حق دارند برای خود وکیل انتخاب کنند اما در پرونده مدیران تلگرامی که از حدود اسفندماه سال گذشته تاکنون در بازداشت هستند، هنوز مشکلاتی وجود دارد”.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه این بازداشتشدگان هم مورد بیمهری دولت قرار گرفتهاند و هم مورد بیمهری دادگاهها و قوه قضاییه، اظهار داشت: “بنابراعلام خانواده این اشخاص برای برخی از متهمان پس از پیگیریهای فراوان وکیل معرفی شده و قاضی هم قبول کرده و به زندان معرفی داده است اما متاسفانه برخی، این وکلا را نمیپذیرد”.

نماینده اصلاحطلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: “بر این اساس، به وزیر دادگستری اخطار میدهم که از این حق اساسی شهروندان حمایت کند و همچنین از رییس قوه قضاییه درخواست دارم از استقلال قضات خود در مقابل افراد خارج قوه قضاییه حمایت کند”.

در ماههای اخیر اخبار احضار و برخورد با مدیران کانال های تلگرامی در سراسر کشور روند روبه گسترشی داشته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر