۱۳۹۳ آذر ۱۴, جمعه

یادداشتی از آتنا فرقداني فعال حقوق كودكان




به گزارش كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها ، متن حاضر يادداشتي از فعال حقوق كودكان خانم آتنا فرقداني است كه چندي پيش از زندان اوين آزاد شد. اين يادداشت قسمتي از نوشته اي است كه از صفحه فيسبوك ايشان برگرفته شده است:
”حقیقتی که میخواهم بیان کنم این است که دوستان گرامی،برای کودکان کار کشورم فعالیت میکردم،اما نترسید و با خود نگویید که فعالیت برای کودکان کار هم موجب دستگیری میشود و اتهامات سنگین! در اوین بارها و بارها با یاد "پوریا ابراهیمی"زندانی سابق،شب ها را روز کردم و روزها را شب،که چه بر سرش آوردند و بسیاری از ما نمیدانیم! پوریا ابراهیمی و امثال او که شاید گمنامند و هیچکس نمی داند که چه بر آنان رفته است،درختی را کاشتند که سایه ای خنک بر سرمان بیندازد.....حال میخواهم بگویم که 36 سال از آنچه که همه ی این سالها در زندان ها گذشته است،میگذرد...و اکنون که نباید از پرداخت بها بهراسیم،متاسفانه هراسیده ایم! نمیگویم که همه محبوس شوند و طعم زندان را بچشند....! نه..! اما باید بپذیریم که به دست آوردن هر چیزی بهایی دارد..شاید بسیاری گمان کردند که من به دلیل فعالیت برای حقوق کودکان کار کشورم بازداشت شدم!اما بسیاری از کسانی که مرا می شناختند خوب میدانند که در صفحه ی فیسبوکم صریحا حکومت جمهوری اسلامی را نقد میکردم و رهبرش را صریح تر!!! و بسیاری دیگر که مرا در فضای حقیقی هم فعال میدانستند..
در نهایت میخواهم بگویم که نترسیم و نهراسیم از فعالیت های اجتماعی و فرهنگی وسیاسی..متاسفانه چیزی که دیگر نیستیم"متهم"است!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر