۱۳۹۳ آذر ۱۶, یکشنبه

شکنجه زندانیان سیاسی با محروم کردن آنها از خدمات درمانی


فراخوان برای نجات زندانیان سیاسی آیتالله کاظمینی، محسن دانشپور و علیرضا رسولی
وخامت حال شمار زیادی از زندانیان سیاسی بهخاطر محرومیت از رسیدگیهای درمانی، شدت یافته است.

محسن دانشپور مقدم، 70ساله از زندانیان سیاسی زندان اوین، بهخاطر عدم مداوا و دسترسی به پزشک و داروی مناسب بهتازگی بهدنبال ابتلا به مسدود شدن عروق مغزی، دچار فراموشی شده است. وی از زندانیان سیاسی دهه 60، است که بر اثر تحمل شرایط طاقتفرسای زندانهای رژیم آخوندی از بیماریهای مختلف از جمله بیماریهای حاد قلبی و آرتروز رنج میبرد. دژخیمان بهمنظور تشدید فشار بر این زندانی سالخورده از هر گونه رسیدگی درمانی به وی که حتی قادر به انجام امورات شخصی خود نیست خودداری میکنند.
محسن دانشپور در دیماه 88 همراه با پسرش احمد دانشپور، همسر و دو تن دیگر از بستگانش بهخاطر داشتن رابطه خانوادگی با مجاهدان اشرفی، بازداشت شد.

احمد دانشپور نیز که به بیماری کولون مبتلا است، بر اثر شکنجه و محرومیت از رسیدگیهای درمانی و غذای مناسب، دچار خونریزی روده و دچار کاهش شدید وزن شده و در شرایط نامساعدی قرار دارد..

محسن دانشپور و پسرش احمد هر دو به اتهام آخوندساخته «محاربه» به اعدام محکوم شدهاند. دو برادر وی نیز در دهه 60 به دست رژیم آخوندی اعدام شدند.

حال آیتالله کاظمینی بروجردی در زندان اوین نیز وخیم است و بهخاطر تحمل شکنجه و شرایط زندان از بیماریهای مختلف رنج میبرد. وضعیت جسمی او بهدنبال اعتصابغذای 16روزه در اعتراض به سرکوب زنان و جوانان تحت عنوان «امر به معروف و نهی از منکر» رو به وخامت نهاد و وزن او بهشدت کاهش یافته است. اما دژخیمان به جای ارائه خدمات درمانی و انتقال او به بیمارستانی خارج از زندان، او را از درمانگاه زندان اوین نیز به سلولش بازگرداندهاند و از کمترین رسیدگی درمانی به وی خودداری میکنند.

در زندان ارومیه علیرضا رسولی از زندانیان سیاسی کرد در شرایط وخیمی قرار دارد، او که از بیماریهایی چون سرطان، پوکی استخوان و کوتاه شدن یکی از پاها رنج میبرد، از 26روز پیش در اعتراض به محرومیت از مراقبتهای پزشکی دست به اعتصابغذا زده است.

مقاومت ایران عموم مراجع بینالمللی و ارگانهای حقوقبشری را به اقدامی عاجل برای رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی بهویژه زندانیان سیاسی بیمار که در شرایط حادی قرار دارند، فرا میخواند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر