۱۳۹۳ آذر ۱۰, دوشنبه

انتقال ۱۲ زندانی برای اجرای حکم اعدام و اعتراضات گسترده زندانیان

بنا به گزارشهای دریافتی، صبح دوشنبه ۱۰ آذرماه ۱۲ زندانی از جمله یک زن زندانی از زندان قرچک ورامین و بقیه از سالنهای مختلف واحد ۲ و۳ زندان قزلحصار کرج برای اجرای حکم ضدبشری اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شدند. در میان این ۱۲ زندانی یک زوج زندانی و همچنین یکی از اتباع افغانستان دیده میشوند.

اسامی برخی منتقل شدگان بهصورت زیر است:
از سالن ۲ زندان قزلحصار ۱ نفر که نام وی احمد عزیزی است همسر وی نیز صبح امروز از زندان زنان قرچک ورامین جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان قزلحصار منتقل شده است.
از واحد ۳ زندان قزلحصار کرج ۱ نفر که از اتباع افغانستان میباشد
در پی انتقال این زندانیان جهت اجرای حکم اعدام، تمامی زندانیان واحد ۲ زندان قزلحصار، در اعتراض به این اقدام غیرانسانی از صبح امروز دست به اعتصابغذا زدهاند و همچنین اعتراضات گسترده در سالنهای مختلف واحد ۲ ادامه دارد.
هدف از اعتراضات و اعتصابغذای زندانیان در این واحد، پایان دادن به اعدامهای جمعی در این زندان و نجات جان همبندیانشان است که هماکنون در سلولهای انفرادی در انتظار اجرای حکم اعدام بهسر میبرند. گزارشات موثق حاکی از آن است که طی یک ماه گذشته ۴ سری اعدام جمعی در این زندان صورت گرفته است
لازم به یادآوری است واحد ۲ زندان قزلحصار کرج از ۱۰ سالن تشکیل شده که در هر سالن بیش از ۶۰۰ زندانی نگهداری میشوند. اکثر قریب به اتفاق زندانیان در این سالنها یا در انتظار اجرای حکم اعدام بهسر میبرند و یا در لیست صدور و تأیید حکم اعدام هستند.

به دنبال شکست مذاکرات و بحران اقتصادی گریبانگیر رژیم، آخوندها راهی جز افزایش اعدام و حمله با چاقو و اسیدپاشی برای سرکوب مردم نیافتهاند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر