۱۳۹۳ آذر ۲۶, چهارشنبه

ایرانی‌‌ـ‌آمریکایی زندانی در اوین «دست به اعتصاب غذا زده است»




خانواده امیر میرزایی حکمتی، تفنگدار دریایی سابق ارتش ایالات متحده، که از سه سال پیش در ایران در زندان به سر میبرد، میگویند که وی هماینک «دست به اعتصاب غذا زده» و نامهای نیز به رئیسجمهوری آمریکا نوشته است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس در روز سهشنبه، ۲۵ آذر، آقای حکمتی در یک تماس تلفنی خانواده خود را در جریان اعتصاب غذای خود قرار داده است.

وی همچنین نامه به باراک اوباما را از طریق همین تماس تلفنی بیان کرده تا خانواده متن آن را نوشته و ارسال کنند.

امیر حکمتی در این نامه از رئیسجمهوری آمریکا خواسته است در حالی که در مذاکرات اتمی با ایران پیشرفتهایی صورت میگیرد، او را نیز فراموش نکنند.

در این نامه آمده است: «امید من این است که بعد از خواندن این نامه، شما، یا هرکسی که این نامه را میبیند، کمک کند تا کابوسی که من به آن دچار شدهام به پایان برسد.»

آقای حکمتی در این نامه افزوده است: «هر روز با این امید از خواب بلند میشوم که خبر آزادیام برسد. هر شب با احساس یأس به خواب میروم، مأیوس از این که یک روز دیگر گذشت و من هنوز پشت دیوارهای این زندانام، بهدور از خانواده، دوستان، و بدون هیچ تماس معنیدار با آدمها. بهدور از پدرم که بهشدت مریض است، و پایان این وضعیت هم روشن نیست.»

به تشخیص پزشکان، پدر امیر میرزایی حکمتی دچار سرطان مغز شده است.

در ادامه این نامه آمده است: «جناب رئیس جمهور، درخواست من این است که مرا فراموش نکنید. درخواست من این است که به روشنی بگویید که پرونده من به مذاکرات [هستهای] ربطی ندارد و باید به طور مجزا حل و فصل شود.»

او افزوده است: «از شما درخواست میکنم که تیم شما به مقامهای ایرانی متذکر شوند که بیش از سه سال بلاتکلیفی دیگر بس است.»

در بخش دیگر این نامه آمده است که «میدانم موقعیت بین ایالات متحده و ایران حساس است اما من نباید قربانی این وضعیت شوم».

امیر حکمتی مردادماه ۱۳۹۰ در حالی که برای دیدار با مادربزرگش به ایران سفر کرده بود به اتهام جاسوسی برای ایالات متحده دستگیر و زندانی شد.

حکم آقای حکمتی که در ابتدا اعدام اعلام شده بود، در دادگاه تجدیدنظری که به شکل مخفیانه در زمستان سال گذشته تشکیل شد به ده سال حبس تغییر پیدا کرد.

نیویورک تایمز از قول خانواده امیر حکمتی مینویسد که در روند دادگاه، امکان وی برای دفاع از خود به شدت محدود بوده است، حتی وی از کاهش مجازاتش از اعدام به ۱۰ سال زندان بی اطلاع بوده است.

قبلًا خانواده امیر حکمتی به همراه دیگر مقامات بلندپایه، از چندین قانونگذار، جمله رئیس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا اظهار کردهاند که وی بیگناه بوده و خواستار آزادی این جوان ۳۱ ساله شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر