۱۳۹۳ آذر ۱۶, یکشنبه

دو فعال مذهبی اهل‌سنت به افساد فی الارض متهم شدند



حسین صعبوری و سامی زبادی آلبوغبیش دو فعال مذهبی اهلسنت که از مذهب تشیع به تسنن گرویدهاند به اتهام افساد فی الارض محاکمه میشوند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این دو شهروند ماهشهری یکشنبه ۲۹ تیر ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهر ماهشهر با صدور کیفرخواست برای این دو فعال مذهبی، آنها را به افساد فی الارض متهم و خواستار اشد مجازات برای آنان شد.

کریم دحیمی فعال حقوق بشر اهوازی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «حسین صعبوری و سامی آلبوغبیش از اهالی شهرک طالقانی شهر ماهشهر پس از بازداشت تحت شدیدترین شکنجههای جسمی و روحی قرار گرفتهاند و در اثر شکنجه شدید یکی از دستهای حسین صعبوری شکسته شد.»

حسین صعبوری و سامی زبادی آلبوغبیش هم اکنون در زندان «ناوا» شهر ماهشهر در حبس بسر میبرند و پرونده آنها در تنها شعبه دادگاه انقلاب این شهر به ریاست «سید جهاد موسوی» درحال بررسی است.

گفتنی است، حسین صعبوری و سامی آلبوغبیش از سوی مقامات قضائی و امنیتی به دست داشتن در سوزاندن مسجد و حسینیه در شهرک طالقانی شهر ماهشهر در تیرماه سال جاری، متهم شدهاند؛ امری که توسط این دو شهروند بشدت تکذیب شده است.

علاوه براین، ارتباط با تشکلات سیاسی خارج از کشور و داشتن تفکر سلفی از جمله اتهامات ذکر شده در کیفر خواست این دو جوان اهلسنت است.

بر اساس همین گزارش نیروهای امنیتی اخیرا دو جوان عرب اهوازی دیگر را در شهر حمیدیه بازداشت کردهاند.

وارد کردن اتهام سنگین و مبهم افساد فی الارض و احتمال عدم دادرسی عادلانه باعث نگرانی محافل حقوق بشری در خصوص این دو فعال مذهبی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر