۱۳۹۳ آذر ۱۸, سه‌شنبه

سه عضو حزب «ندای ایرانیان» توسط ماموران امنیتی «بازداشت شدند»



یک سایت نزدیک به مخالفان در ایران گزارش داده که سه عضو حزب تازه تاسیس «ندای ایرانیان» دوشنبه شب ۱۷ آذر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدهاند.

سایت «کلمه»، نزدیک به میرحسین موسوی از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، در گزارشی تصریح کرده که این سه نفر در منزل شخصی خود و توسط ماموران امنیتی بازداشت شدهاند.

محسن بیگلربیگی، جاوید فخریان و سینا رحیمپور سه عضو بازداشت حزب ندای ایرانیان هستند.

این سایت افزوده است: «محل دستگیری این فعالان جوان اصلاحطلب که هر سه از اعضای حزب ندا هستند، از سوی ماموران تفتیش و وسایل شخصی آنها نیز توقیف شده است».

هنوز گزارشی مبنی بر علت بازداشت افراد یاد شده منتشر نشده و دستگاههای امنیتی جمهوری اسلامی ایران به این خبر نیز واکنشی نشان ندادهاند.

این در حالی است که برخی از سایتهای نزدیک به اصولگرایان تندرو گفتهاند افراد یاد شده از «اعضای فعال و سابقه دار جریان فتنه» بودهاند که به ادعاهای آنها «در یک خانه فساد مختلط» دستگیر شدند.

سایت «مشرق نیوز» که وابسته به نهادهای امنیتی است روز سه شنبه نوشت که افراد بازداشت شده، از «اعضای اصلی گروه غیرقانونی «باشگاه جوانان اصلاح طلب» فعال در فضای مجازی هستند».

به گفته این سایت، «در جریان بازداشت متهمین، علاوه بر شیشههای مشروبات الکلی تعدادی ردیاب شنود، شوکر الکتریکی، لپتاب، تبلت، گوشیهای هوشمند تلفن همراه و... که به منظور تبلیغ علیه نظام و ارتباط باشبکههای مجازی ضد انقلاب و فتنه مورد استفاده قرار گرفته است، کشف و ضبط گردید».

سخنگوی وزارت کشور ایران روز دهم آذر اعلام کرد که کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برای حزب «ندای ایرانیان» مجوز فعالیت صادر کرده است.

صادق خرازی، نماینده پیشین ایران در سازمان ملل و از اصلاحطلبان نزدیک به نظام جمهوری اسلامی از جمله بنیانگذاران این حزب است.

تعدادی دیگر از اعضای عمدتا جوانتر و سابق جبهه مشارکت و ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی، از اعضای موسس این حزب هستند.

«ندای ایرانیان» در نخستین بیانیه خود با تاکید بر «اصلاح طلبی» و «دوری از تندروی»، افزوده بود که به دنبال «تقویت مردم سالاری و نهادینه شدن پیام هشت مادهای حضرت امام خمینی» است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر