۱۳۹۳ آذر ۱۲, چهارشنبه

اعتصاب غذای ۲۹ زندانی کرد در ارومیه/ تهدید زندانیان به تبعید





۲۹ زندانی کرد زندان مرکزی ارومیه از روز ۲۹ آبان ماه در اعتراض به وضعیت زندان وعدم رعایت اصل تفکیک جرایم در نگهداری زندانیان دست به اعتصاب غذای تر زده اند. آنها می گویند طی روزهای گذشته از سوی ماموران زندان برای شکستن اعتصاب خود تهدید شده اند.

به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، یک فعال حقوق بشر در مورد این تهدیدها گفت: «صبح روز شنبه هشتم آذر ماه نیروهای گارد ویژه زندان به همراه باتوم، شوک برقی و اسپری فلفل به جلوی بند ۱۲ که متعلق به زندانیان سیاسی است رفته اند. رییس زندان تهدید کرده که اگر زندانیان به اعتصاب خود پایان ندهند مامورانش به بند حمله می کنند و زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.»

بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته ماموران اداره اطلاعات تعدادی از ۲۹ زندانی سیاسی که در اعتصاب غذا به سر می برند را احضار کرده و به آنها هشدار داده اند در صورت تداوم اعتصاب غذا آنها را برای تنبیه به زندان های دیگر تبعید خواهند کرد.

این منبع می گوید: «برخی از زندانیان را تهدید کرده اند که اگر اعتصاب خود را نشکنند برایشان به اتهام اغتشاش در زندان پرونده جدید تشکیل خواهند داد و آنها را به زندان های بدتر منتقل می کنند.» به گفته این فعال حقوق بشر، دو زندانی از این ۲۹ زندانی به نام های عبدالله عمومی و رضا رسولی به دلیل اعتصاب غذا حال جسمی شان وخیم است و در بهداری زندان ارومیه بستری شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر