۱۳۹۳ آذر ۱۱, سه‌شنبه

اعدام ده‌ها زندانی در قزل حصار و اعتصاب زندانیان



در اعتراض به اعدام دهها زندانی در زندان قزل حصار کرج، زندانیان واحد ۲ این زندان دست به اعتصاب غذا زدهاند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در دو هفتهی اخیر، قریب به ۴۴ تن از زندانیان محکوم به اعدام محبوس در واحد ۲ زندان قزل حصار کرج، در گروههای ۱۱ نفره جهت اجرای حکم به سلولهای انفرادی منتقل شدند.

آخرین گروه از این زندانیان ظهر امروز جهت اجرای حکم فراخوانده و به انفرادی منتقل شدند و احتمال قریب به یقین تا ساعاتی دیگر به دار آویخته خواهند شد. «علی گلیارانی»، «یوسف فاخته»، «منصور یادگاری» و دو نفر با نام کوچک «سلام» و «بهنام» اسامی پنج تن از این اعدامیان است.

زندانیان محبوس در برخی سالنهای واحد ۲ این زندان از امروز، دوشنبه دهم آذر ماه، در اعتراض به این اعدامهای جمعی به صورت نا محدود دست به اعتصاب غذا زدهاند.

در واحد ۲ زندان قزل حصار کرج که از ۹ سالن تشکیل شده است، قریب به ۳۰۰۰ نفر از متهمان جرائم مربوط به مواد مخدر محبوس هستند و دستکم حکم اعدام ۱۰۰۰ تن از ایشان قطعی شده است.

گفتنیست، قزل حصار که عمدتاً محل حبس متهمان جرائم مربوط به مواد مخدر است، یکی از بزرگترین زندانهای خاورمیانه محسوب میشود و تاکنون گزارشهای متعددی در خصوص وضعیت بد بهداشتی و برخوردهای مسئولین با زندانیان منتشر شده است.

در پاییز سال گذشته نیز، اعتصاب هزاران زندانی اعدامی قزل حصار موجب آن شد که حدود شش ماه، مسئولان اجرای احکام در این زندان را متوقف کنند.

گزارشهای تکمیلی در این خصوص متعاقباً منتشر خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر